Die Vorlesung gibt eine einführende Übersicht über die wichtigsten technischen und wahrnehmungsphysiologischen Grundlagen zur Realisierung digitaler Medien. Es werden nur die Informatikkenntnisse vorausgesetzt, die parallel in der Einführung in die Programmierung vermittelt werden. Es wird ein relativ breites Themenspektrum verschiedenster Disziplinen (Mathematik, Physik, Nachrichtentechnik, Medizin) angesprochen. Die Vorlesung bildet die Basis für die stärker ins technische Detail gehende Lehrveranstaltung "Medientechnik" und stellt die Grundlagen für vertiefende Lehrangebote zu Multimedia-Themen bereit.

Vorlesungswebsite

In this semester's Creative Coding for Exhibitions course, students are developing multi-user exhibits that encourage visitors to discuss potentially challenging social and societal questions. Students will not only learn how to design, plan, and build hardware prototypes similar to the Sketching with Hardware course, but also how to develop for the museum context.

The aim of the event is an exhibition curated by the students of their own works.



During the seminar, students will present the state of research and current developments in sub-areas of human-machine interaction. The aim of the proseminar is to convey and promote the basics of research, documentation, and presentation of scientific work.

All information can be found on our webpage: https://www.medien.ifi.lmu.de/lehre/ws2425/ps/